Gençlerin Diyarı - Tüm Gençlerin ve Kendini Genç Hissedenlerin Buluşma Noktası

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Gençlerin Diyarı - Tüm Gençlerin ve Kendini Genç Hissedenlerin Buluşma Noktası

Hoş Geldin,;
Toplam Mesaj:0
Yaş:0

En son konular

» WebMaster Konuları
tarafından hipertansiyon Perş. Ara. 04, 2008 12:57 am

» Hareketli Resim Yapma Programı
tarafından ekrem Çarş. Kas. 05, 2008 6:27 pm

» BOZKURT DESTANI
tarafından hipertansiyon Salı Kas. 04, 2008 9:17 pm

» Benim Adım Kırmızı - Orhan Pamuk
tarafından hipertansiyon Salı Kas. 04, 2008 9:17 pm

» Doğal Sayılar - Dört İşlem
tarafından hipertansiyon Salı Kas. 04, 2008 9:17 pm

» Trigonometri
tarafından hipertansiyon Salı Kas. 04, 2008 9:16 pm

» Mevlananın Mübarek Sözleri
tarafından ekrem Salı Kas. 04, 2008 7:14 pm

» Amasya Görüşmeleri Ve Protokollar
tarafından ekrem Salı Kas. 04, 2008 7:09 pm

» beleş nickler
tarafından Red DeviL Paz Kas. 02, 2008 11:34 pm

» Büyük Zafer
tarafından hayat C.tesi Kas. 01, 2008 8:46 pm

En iyi yollayıcılar

hipertansiyon (461)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
RaPCoLiK (141)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
ѕυρéяTαNѕ!уøη (101)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
Ares (72)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
pclife (58)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
egeli (39)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
ekrem (37)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
hayat (36)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
ExeLans (29)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 
ilker1905ata (29)
Kara tren 151 yaşında Bar_leftKara tren 151 yaşında BarKara tren 151 yaşında Bar_right 

    Kara tren 151 yaşında

    hayat
    hayat

    Kara tren 151 yaşında Default1


    Erkek Mesaj Sayısı : 36
    Yaş : 36
    Nerden : tarladan
    Kayıt tarihi : 28/10/08

    Kara tren 151 yaşında Empty Kara tren 151 yaşında

    Mesaj tarafından hayat C.tesi Kas. 01, 2008 8:39 pm

    Gelişmişliğin simgesi olarak gösterilen demiryolları, 151. yaşını yarın
    kutlayacak. 1856 yılında demiryolu ile tanışan Türkiye'de, demiryolu
    kimi zaman karayollarına yenildi, kimi zaman ise altın dönemini yaşadı.
    Son dönemlerde ise demiryolları hızlı tren, Marmaray gibi önemli
    projelerle hızlı bir yükselişe geçti.



    İLK HAT İZMİR-AYDIN



    Kara tren 151 yaşında Kara_tren
    1856 yılında demiryolu ile tanışan Türkiye, Cumhuriyet öncesinde
    demiryolu hatlarının büyük bölümünü yabancılara verilen imtiyazla
    yaptırmaya başladı. İlk kazma 130 kilometrelik İzmir-Aydın hattına
    İngilizler tarafından vuruldu. Bu hat, bölgenin nüfus bakımından
    kalabalık, ticari potansiyeli yüksek, İngiliz sanayisinin gereksinim
    duyduğu hammaddeye kolay ulaşması, ayrıca Ortadoğu'nun kontrol altına
    alınarak Hindistan yollarının denetim altına alınması bakımından
    stratejik bir öneme sahip olması nedeniyle seçildi.



    1856-1922 yılları arasında toplam 8 bin 619 kilometre demiryolu
    hattı yapılırken, demiryolu hattının 4 bin kilometrelik bölümü
    Cumhuriyetin ilanı ile belirlenen milli sınırlar içinde kaldı.



    YILDA 30 KM DEMİRYOLU



    1923-1950 yılları arasında ise hazırlanan 1. ve 2. Beş Yıllık
    Sanayileşme Planlarında demiryollarına öncelik verildi. Bu dönemde
    demiryolu hatları milli kaynaklara yönlendirilerek, sanayinin yurtta
    yayılma sürecinde etkili oldu.



    "Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan" dizesiye 10. Marşında
    bile yer alan demiryollarının gelişimi 2. Dünya savaşı ile birlikte
    değişmeye başladı. Demiryolu yatırımları Demokrat Parti iktidarında,
    ulaşımda tercihin tamemen karayollarına verilmesiyle adeta unutulmaya
    başladı.



    1960 sonrası planlı kalkınma dönemlerinde, demiryolları için
    öngörülen hedeflere hiçbir zaman ulaşılamazken, 1950-1980 yılları
    arasında yılda sadece ortalama 30 kilometre yeni hat yapılabildi.



    KARAYOLLARI YÜZDE 80 DEMİRYOLU YÜZDE 11 UZADI



    1980'li yılların ortalarında ise, Türkiye'de hızlı bir karayolu
    yapım seferberliği başlatıldı, otoyollar GAP ve Turizmden sonra
    Türkiye'nin 3. büyük projesi olarak kabul edildi.



    Bu çerçevede 1990'li yılların ortalarına kadar otobanlar için yılda
    yaklaşık 2 milyar dolarlık yatırım yapıldı. Buna karşılık, özellikle
    önemli demiryolu altyapı yatırımları konusunda her hangi bir projenin
    hayata geçirilmedi. Buna karşılık Mavi Tren projesiyle, demiryolu yolcu
    taşımacılığı cazip halie getirilmeye çalışırken, altyapı olarak
    kaydadeğer yatırım yapılmadı.



    1950'li yıllardan sonra uygulanan karayolu ağırlıklı ulaşım
    politikaları sonucunda, 1950-1997 yılları arasında karayolu uzunluğu
    yüzde 80 artarken, demiryolu uzunluğu sadece yüzde 11 oranında arttı.



    Türkiye'de yolcu taşıma paylarına bakıldığında, karayolunun yolcu
    taşıma payı yüzde 96, demiryolunun yolcu taşıma payı ise yalnızca yüzde
    2 seviyelerinde olduğu görülüyor.



    Son dönemde başlatılan Hızlı Tren, Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars
    Demiryollu Projeleri ile demiryolları altın çağını arıyor. Türkiye'de
    şu an toplam 10 bin 984 kilometre uzunluğunda demiryolu hattı
    bulunuyor.

      Forum Saati Perş. Mayıs 16, 2024 6:29 am